BKS enthousiast over TLN Werkgeversportaal

Ze was meteen enthousiast, toen Annemarie Lesage van BKS Logistieke Dienstverlening werd gevraagd om als een van de eerste bedrijven het TLN Werkgeversportaal te ervaren.

​‘We staan altijd open voor vernieuwing’, zegt Lesage. ‘We waren mede daarom direct enthousiast over het TLN Werkgeversportaal, omdat wij al langer de wens koesterden om een aantal personeelsgerelateerde zaken onder te brengen in één ict-systeem.’

Als geroepen

Gevraagd naar haar affiniteit met nieuwe ict-ontwikkelingen zoals het TLN Werkgeversportaal, vertelt Lesage over het planpakket dat ze eerder al liet schrijven voor BKS. Uit die tijd stamt ook de wens om een aantal personeelsgerelateerde zaken softwarematig beter op te pakken. ‘Toentertijd vonden we het opgeleverde planpakket prima, maar snel daarna maakten we een groei door en was nieuwe automatisering noodzakelijk. De vraag om het TLN Werkgeversportaal te testen, kwam dan ook als geroepen.’

Prettig schakelen

De ervaring met CBBS, de softwareleverancier achter het TLN Werkgeversportaal, is ‘louter positief’, stelt Lesage. ‘Het is fijn dat CBBS over flink wat cao-kennis beschikt. De ervaring leert dat de cao softwarematig in sommige gevallen lastig is te verlonen. Als je dan iemand spreekt die over technische kennis beschikt én heel veel weet van de cao, is dat prettig schakelen.’ Het contact met CBBS verliep meestal via Mark van den Berge, die volgens Lesage ‘prima meedenkt’ en ‘regelmatig met relevante suggesties komt’. Dat heeft zeker bijgedragen aan de positieve ervaring met het TLN Werkgeversportaal, meent Lesage.

Stap-voor-stap

Om de nieuwe software goed te laten landen bij de medewerkers, organiseerde Lesage meerdere voorlichtingsbijeenkomsten. Ook besloot ze een computer in de kantine te zetten, zodat de medewerkers vertrouwd konden raken met het TLN Werkgeversportaal. ‘Dat heeft zeker geholpen. Door ze het dashboard te tonen van het TLN Werkgeversportaal zagen ze direct wat voor hen de meerwaarde van het systeem is; een duidelijk inzicht in de voor hen belangrijke personeelszaken.’

Continuïteit borgen

Lesage stelt dat het TLN Werkgeversportaal haar in de eerste plaats meer inzicht heeft opgeleverd. ‘Dankzij de automatisch door het systeem gegenereerde reminders weten ik en de betreffende chauffeurs nu bijvoorbeeld precies wanneer er werk moet worden gemaakt van de code 95-vermelding op het rijbewijs. Dat is heel prettig, ook met het oog op de continuïteit in de bedrijfsvoering.’ In vergelijking met het eerder ontwikkelde planpakket scoort het TLN Werkgeversportaal: ‘Dat planpakket kan alles, maar vervolgens is er vrijwel niets aan te passen. Die flexibiliteit biedt het TLN Werkgeversportaal gelukkig wél.’

Vrijblijvende uitleg

TLN legt graag, geheel vrijblijvend, de werking van het Werkgeversportaal uit. Geïnteresseerd? Neem dan contact op met Sjors Jepkema van TLN via 06 22229732 of gjepkema@tln.nl. Bellen of mailen met de TLN Ledendesk kan ook, via 088 4567567 of info@tln.nl.

Dit verhaal is een ingekorte versie van het artikel over het TLN Werkgeversportaal dat verschenen is in nummer 13 van ‘Transport & Logistiek’

Gerelateerde onderwerpen

Bedrijfsautomatisering; Cao; Code 95