In 5 jaar tijd van 0 naar 1.500 vrachtwagens?!

De containersector verandert snel. Nieuwe allianties, overnames, start-ups, andere business modellen, nieuwe toetreders… Verandering lijkt in de containersector de enige constante factor.

​Wat betekenen al deze veranderingen voor de positie van de wegvervoerder in de containersector? Wat zijn de kansen en bedreigingen? Is een exponentiële groei van het aantal vrachtwagens in de periode 2017-2022 reëel of weinig realistisch?

In discussie

Deze vragen staan centraal op het jaarcongres van de Alliantie Zeecontainervervoerders (AZV), een deelmarkt van TLN. Een panel van deskundigen gaat dan met elkaar in discussie over vragen als ‘is een organisatie met 1.500 vrachtwagens überhaupt mogelijk in de containersector?’ en ‘zo ja, wat is daar voor nodig en wie zijn de partijen die dat mogelijk gaan doen?’.

Aanmelden

Wilt u het jaarcongres van de AZV bijwonen? Aanmelden kan via www.tln.nl/agenda. Na ontvangst van de aanmelding volgt een bevestiging per mail.

Praktische informatie

  • Datum: dinsdag 4 april 2017
  • Tijd: 17.00-21.30 uur (ontvangst vanaf 16.15 uur)
  • Locatie: Van der Valk Ridderkerk (Krommeweg 1, 2988 CB Ridderkerk)
  • Sprekers en panel: Emile Hoogsteden (director containers, breakbulk & logistics bij Havenbedrijf Rotterdam), Wando Boevé (advisor management board ECT / lid Topteam Topsector Logistiek), Eef de Jong (directeur-eigenaar JGT Transport / bestuurslid AZV), Ruud Vat (Raad van Advies Neele-VAT Logistics / voorzitter FENEX), Iwan van der Wolf (managing director Portbase) en Jan Boeve (algemeen directeur TLN).

Gerelateerde onderwerpen

Zeehavenlogistiek