PKB: wat wordt er van u verwacht als werkgever?

Sinds 16 oktober is het PKB-portaal van TLN live. Op dit portaal is alle informatie te vinden over het PKB en de veranderingen binnen de nieuwe cao.

​Vanaf januari 2018 wordt het PKB-portaal geleidelijk voorzien van ‘Mijn PKB’, een persoonlijke omgeving waar uw werknemer zijn PKB-tegoed kan beheren.

PKB: waar moet u aan voldoen?

Door de invoering van een PKB vanaf januari 2018 moet er een aantal zaken worden aangepast in de wijze waarop het salaris van de medewerker wordt verwerkt in uw salarisadministratie. Uw salarisverwerker, uzelf of uw administratiekantoor moet er voor zorgen dat er een PKB wordt gereserveerd. Daarnaast moet de werknemer in staat worden gesteld om het PKB-tegoed te beheren en moet deze zichtbaar getoond worden op de salarisstrook.

PKB: wat kunt u doen?

Omdat wij begrijpen wat de impact is voor u als werkgever bieden wij vanaf januari 2018, via het PKB-portaal een interactieve tool aan, namelijk ‘Mijn PKB’. In deze persoonlijke omgeving kan de werknemer zijn PKB-tegoed beheren. Wilt u gebruik maken van ‘Mijn PKB’, dan moet u als werkgever een aantal acties ondernemen. Wat u precies moet doen, staat op het PKB-portaal weergegeven in een overzichtelijk stappenplan. Per salarissysteem staat er wat er moet gebeuren om het systeem compatibel te maken met ‘Mijn PKB’.

  • Heeft u vragen over het PKB portaal of over de cao? Ga dan naar www.tln-pkb.nl

Gerelateerde onderwerpen

Cao