N61 Hoek - Schoondijke geopend

Rijkswaterstaat heeft de N61 in Zeeuws-Vlaanderen, een van de onveiligste wegen van Nederland, vernieuwd. In het najaar van 2012 is men gestart met de aanleg en maandag 22 juni is de weg eindelijk officieel geopend.

Rijkswaterstaat heeft de N61 in Zeeuws-Vlaanderen, een van de onveiligste wegen van Nederland, vernieuwd. In het najaar van 2012 is men gestart met de aanleg en maandag 22 juni is de weg eindelijk officieel geopend. TLN heeft in het verleden steeds gepleit voor een verbetering van deze weg en ook invloed uitgeoefend in de zogeheten Stakeholdersgroep.

De N61 is zo ingericht dat het verkeer vlot kan doorrrijden. De parallelwegen en vrijliggende fietspaden zorgen ervoor dat langzaam en snel verkeer van elkaar worden gescheiden. Er zijn vanaf de N61 geen directe aansluitingen meer naar woningen en bedrijven. Met de aanleg van deze nieuwe hoofdrijbaan, parallelwegen, rotondes en fietstunnels verbeterde Rijkswaterstaat de veiligheid en de doorstroming van deze belangrijke verbinding tussen het oosten en westen van Zeeuws-Vlaanderen. Voor een goede doorstroming geldt er een maximumsnelheid van 100 km/h. Er staat een vangrail in het midden van de hoofdrijbaan om frotale botsingen te voorkomen. De weg tussen Hoek en Biervliet is uitgevoerd met 2x2 rijstroken.

Met het gereedkomen van deze nieuwe N61, in combinatie met de onlangs geopende Sluiskiltunnel, is de bereikbaarheid in de regio enorm verbeterd; Zeeuws-Vlaanderen heeft een echte ruggengraat gekregen. (EM)

 

 

Gerelateerde onderwerpen

Infrastructuur