Stint voor last mile distributie Dobbe Transport

Onlangs nam Dobbe Transport, in samenwerking met Stichting Fietskoeriers Amsterdam, de eerste stint in gebruik voor de last mile distributie in de hoofdstad.

​De stint, een elektrische ‘bolderwagen’, is een slimme vervoersoplossing voor de last mile distributie in drukke binnensteden zoals die van Amsterdam. In verhouding met de draagbakken van reguliere fietskoeriers is de capaciteit van de stint iets groter. Wel ligt de maximale snelheid met 17 km/u iets lager dan die van de reguliere fietskoerier.

Verschillende overwegingen

Dobbe Transport vervoert met de stint vooral grotere colli’s voor haar klant Résidence Wijnen. De chauffeur van Dobbe Transport die dagelijks voor Résidence Wijnen rijdt, bepaalt in samenspraak met deze klant welke adressen met de stint worden beleverd. Verschillende overwegingen spelen hierbij een rol, zoals de bereikbaarheid en de openingstijden van de bezorgadressen. Nadat is besloten welke adressen met de stint worden beleverd, levert de chauffeur van Dobbe de voor de stint bedoelde orders af bij Stichting Fietskoerier Amsterdam, dat de ritten per stint voor Dobbe Transport verzorgt.

Steeds sterkere vraag

Met de ingebruikname van de stint speelt Dobbe Transport in op de steeds sterkere vraag om duurzaam en flexibel in de binnenstad te bezorgen. Ook is Dobbe Transport ervan overtuigd dat de stint bijdraagt aan het bedrijfsrendement en de routeoptimalisatie. TLN is enthousiast over deze ontwikkeling bij Dobbe Transport en zet al langer in op zero emission per 2025 in de binnenstad. Fietskoeriers, maar ook het transport per stint, passen uitermate goed in deze ambitie.

Dobbe_Stint_2.jpg 

Gerelateerde onderwerpen

Stedelijke distributie; Duurzaamheid