TLN klaar met storingen Botlekbrug

Afgelopen zaterdag was er voor de tiende keer sinds de openstelling op 12 juli een storing in de bediening van de nieuwe Botlekbrug.

​Afgelopen zaterdag was er voor de tiende keer sinds de openstelling op 12 juli een storing in de bediening van de nieuwe Botlekbrug. Reden voor de Kamerleden Hoogland en Visser om er schriftelijke vragen over te gaan stellen aan minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu. Voor de bij TLN aangesloten vervoerders en logistiek dienstverleners is de maat ook vol. De brug is voor het vrachtverkeer van groot belang en iedere storing bezorgt het vervoerend bedrijfsleven economische schade.

Gevaarlijke stoffen
De Botlekbrug vormt niet alleen een belangrijke ontsluiting voor de Rotterdamse haven en Voorne-Putten, de brug is tevens dé levensader voor het vervoer van bepaalde gevaarlijke stoffen die niet door de Botlektunnel mogen. Als de Botlekbrug om wat voor reden dan ook niet beschikbaar is, rest vervoerders van die gevaarlijke stoffen niets anders dan de zogenaamde ‘Eilandenroute’ te nemen via Goeree-Overflakkee, de A29, de A59 en de A17. Een route die enkele reis tussen bijvoorbeeld Europoort en de A15 bij Sliedrecht bijna 60 km omrijden betekent.

Opschieten
TLN steunt daarom de oproep van de beide Kamerleden om de Botlekbrug zo snel mogelijk goed te laten functioneren en er daarmee een robuuste schakel in het Rotterdamse wegennet van te maken. Zeker als na de zomervakantie het verkeer weer toeneemt is het zaak dat de technische mankementen zijn verholpen en het verkeer geen hinder meer ondervindt van storingen, met alle gevolgen van dien. Bovendien rijdt nu op de Eilandenroute veel vakantieverkeer, waardoor het er extra druk is.

Lees hier het bericht dat het AD editie Rotterdam vandaag plaatste over de oproep van TLN: link. (LHe)

Gerelateerde onderwerpen

Infrastructuur