Bedrijfskaarten, bestuurderskaarten en werkplaatskaarten voor erkende tachograafinstallateurs kunnen vanaf volgende week volledig online worden aangevraagd én betaald.
Wat verandert er?
- Kaartaanvraag kan volledig digitaal (bedrijven loggen daarvoor in via eHerkenning)
- Producten kunnen online betaald worden
- Status van de aanvraag kan online gevolgd worden
Graag meer informatie over de wijzigingen? Kijk dan hier.
Toenemend gebruiksgemak
Door de wijzingen neemt het gebruiksgemak toe en wordt er tijd bespaard. Zo wordt de levertijd met vijf werkdagen verkort in vergelijking met de huidige bestelprocedure. TLN en EVO hebben de afgelopen jaren herhaaldelijk input geleverd bij Kiwa op eerdere conceptversies van het aanvraagportal en zijn content dat de aangedragen verbeterpunten zijn doorgevoerd.
Let op: tijdelijk geen aanvraag tachograafkaarten mogelijk
Vanwege het overzetten van lopende aanvragen in het nieuwe aanvraagsysteem is het tijdelijk niet mogelijk om tachograafkaarten aan te vragen. Dit zal zijn vanaf donderdag 11 mei om 17:00 uur tot en met woensdagmiddag 17 mei. Houd hier dus rekening mee indien u bedrijfs- of bestuurderskaarten wilt aan aanvragen op korte termijn.
eHerkenning met korting via TLN
eHerkenning wordt steeds belangrijker. Instanties als de belastingdienst, gemeentes, provincies, KvK, NIWO, ILT, NVWA, RVO en LMA werken met eHerkenning, vaak al met een hoger betrouwbaarheidsniveau dan EH1. Als TLN-lid kunt u 15% korting krijgen bij ZET Solutions, een gecertificeerde aanbieder van eHerkenningsmiddelen. Meer informatie over eHerkenning en de toepassing vindt u hier.