Al 20 jaar Veilig op Weg lessen op basisscholen

Vrachtwagen Veilig op Weg

Vandaag is het 20e seizoen van Veilig op Weg gestart. Met de Veilig op Weg lessen leren leerlingen uit groep 7 en 8 hoe ze veilig moeten omgaan met grote voertuigen in het verkeer. Dat gebeurt niet alleen in theorie, maar ook in praktijk.

Bij de start van het 20e seizoen heeft het programma de beschikking over een nieuwe vrachtauto van Volvo.  Later dit jaar wordt het 20-jarig jubileum feestelijk gevierd. ​​

Veilig op Weg

Veilig op Weg is het lesprogramma waarbij basisschoolleerlingen leren hoe ze om moeten gaan met grote voertuigen in het verkeer. De lessen worden gegeven door Transport en Logistiek Nederland en Veilig Verkeer Nederland. Veilig op Weg is het grootste dode hoek lesproject in Nederland en uniek in Europa. Jaarlijks bereikt Veilig op Weg ongeveer 1500 scholen. Dit kunnen we alleen bereiken met de hulp van onze vrijwilligers, ambassadeurs en sponsors. Veilig op Weg wordt gesponsord door: Volvo Trucks Nederland, Het Sectorinstituut Transport en Logistiek, Randstad Transport, BP, Schmitz Cargobull Nederland B.V., Twan Heetkamp Trailers, TVM Verzekeringen, Profile Tyrecenter en RAI Vereniging.

Meer weten?

Informatie over Veilig op Weg kunt u lezen op www.veilig-op-weg.nl of volg ons op Facebook op de pagina Veilig op Weg. Wilt u bijdragen aan het veiliger maken van het verkeer voor scholieren? Wij horen graag van u: vow@tln.nl​​