Persbericht - Bedrijfsleven blij met doorpakken Ring Utrecht

EVO, TLN en VNO-NCW Utrecht reageren positief op de vaststelling van het voorkeursalternatief Ring Utrecht door minister Schultz van Haegen (VVD) van Infrastructuur en Milieu, en de Utrechtse gedeputeerde Remco van Lunteren. Met deze stap komt een oplossing voor het fileleed rond Utrecht weer snel een stap dichterbij.

Verladersorganisatie EVO, Transport en Logistiek Nederland (TLN) en VNO-NCW Utrecht reageren positief op de vaststelling van het voorkeursalternatief Ring Utrecht door minister Melanie Schultz van Haegen (VVD) van Infrastructuur en Milieu, en de Utrechtse gedeputeerde Remco van Lunteren. Met deze stap komt een oplossing voor het fileleed rond Utrecht weer snel een stap dichterbij.

Uit de Economische Wegwijze die verladersorganisatie EVO en Transport en Logistiek Nederland (TLN) vandaag hebben gepubliceerd, blijkt dat mogelijk 54 miljoen euro fileschade per jaar wordt voorkomen door verbreding van de wegen rond Utrecht. ‘De aanpak van de Ring is dus niet alleen goed voor de leefbaarheid rondom de stad, maar ook voor de economie', aldus de het bedrijfsleven. In het voorkeursalternatief stellen de minister en de gedeputeerde voor om de Noordelijke Randweg Utrecht op te waarderen, de A12 tussen Ouderijn en Lunetten te verbreden en flink wat extra wegcapaciteit te creëren op de A27 tussen Rijnsweert en Lunetten. Daarnaast heeft de minister extra budget toegezegd voor de realisatie van een tramverbinding tussen de Uithof en Zeist. (RO)

Gerelateerde onderwerpen

Infrastructuur