Persbericht - Betere doorstroming A1-A27 stap dichterbij

Transport en Logistiek Nederland (TLN) en verladersorganisatie EVO hebben met instemming kennis genomen van de ondertekening van  het ontwerptracébesluit A1-A27.

Transport en Logistiek Nederland (TLN) en verladersorganisatie EVO hebben met instemming kennis genomen van de ondertekening van  het ontwerptracébesluit door de nieuwe minister van Infrastructuur en Milieu Schulz van Haegen, voor de verbreding van de snelwegen tussen Utrecht Noord, Hilversum en Amersfoort-West. Het verladend en vervoerend bedrijfsleven kijkt reikhalzend uit naar de oplevering van het project A1-A27. 

De organisaties zijn met name te spreken over de snelheid waarmee deze projecten de procedure doorlopen. ‘Waar we voorheen tientallen jaren erover deden om tot een weguitbreiding te komen, zitten we in dit project op een termijn van zeven á acht jaar. Hier zien we dan ook duidelijk resultaat van de nieuwe werkwijze die Rijkswaterstaat hanteert en dat bespaart onze economie echt letterlijk miljoenen euro's aan fileschade per jaar,' aldus een woordvoerder. 

Deze bestuurlijke doortastendheid is volgens TLN en EVO geen overbodige luxe. De A1 én de A27 behoren beiden tot de belangrijkste goederenvervoer corridors van Nederland. Rijkswaterstaat zet in op verbreding van de A27 met een extra rijstrook in beide richtingen, een spitsstrook op de oostbaan van de A27 tussen Utrecht Noord en aansluiting Bilthoven, een ruimtelijke reservering voor een mogelijk vierde rijstrook op de A27 en verbreding van de A1 met twee extra rijstroken in beide richtingen. Het project zal naar verwachting eind 2015 worden opgeleverd. (FL)

Gerelateerde onderwerpen

Infrastructuur