Code 95: Efficiëntere aanpak nascholing nu mogelijk

TLN introduceert vandaag de eerste code 95 gecertificeerde E-learning Ladingzekering. Uit onderzoek onder TLN-leden blijkt dat behoefte is aan een meer efficiënte aanpak van de nascholing voor Code 95. Er bestaan reeds een beperkt aantal E-learning modules en –aanbieders waarvan naar de mening van transportbedrijven de kwaliteit wisselend is. Met dit gegeven en de behoefte van de leden heeft TLN haar eigen E-learning ontwikkeld. Deze interactieve leermethode draagt bij aan een efficiëntere nascholing voor de ondernemers èn de chauffeurs.

Zoetermeer, 19 juni 2014

Code 95: Efficiëntere aanpak nascholing nu mogelijk

TLN introduceert E-learning Ladingzekering

Efficiënte nascholing

Een nascholing in het kader van Code 95 kost altijd meer dan de prijs van de cursus zelf. De chauffeur is immers niet beschikbaar voor werk, zeker omdat de meeste nascholingscursussen onder werktijd worden gegeven. Daarnaast staat dan ook de betreffende vrachtauto stil, waardoor die auto op die dag niets oplevert en zelfs geld kost. De E-learning Ladingzekering bestaat voor de helft uit zeven digitale modules van een half uur, die kunnen worden gevolgd in de tijd dat auto's en chauffeurs stilstaan. De chauffeur benut zijn (wacht)tijd dus ook nog eens efficiënt.

Veilig wegtransport

Het goed vastzetten van lading is een essentieel onderdeel voor goed en veilig wegtransport. Helaas blijkt in de praktijk de ladingzekering, bijvoorbeeld door onwetendheid, niet altijd optimaal te zijn. Vooral ten aanzien van zware lading ontbreekt het vaak aan de nodige kennis. Chauffeurs dragen hiermee een grote verantwoordelijkheid voor zichzelf, voertuig, lading, klant, maar ook voor de medeweggebruikers. De E-learning heeft daarom een praktijktraining op het eigen bedrijf, waarbij de deelnemers wordt geleerd welke middelen voor ladingzekering er voor welke voertuigen en goederen bestaan en hoe deze middelen op de juiste en goede wijze gebruikt dienen te worden.

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Wijnand van Zanten (TLN) 06 51 80 71 22

De persberichten van TLN staan op www.tln.nl. TLN is dé ondernemersorganisatie voor het goederenvervoer over de weg en de logistieke dienstverlening.

Als u geen persberichten meer wilt ontvangen kunt u ons replyen o.v.v. uitschrijven perslijst.

Volg het TLN nieuws nu op Twitter via @TLNnieuws!