Enthousiasme voor dode hoeksticker

Transporteurs hebben enthousiast gereageerd op de nieuwe dode hoeksticker van TLN . Meer dan 500 bedrijven hebben ruim 11.500 stickers aangevraagd om aan te brengen op de achterkant van hun vrachtauto's.

Transporteurs in Nederland hebben enthousiast gereageerd op de nieuwe dode hoeksticker van TLN (Transport en Logistiek Nederland). Inmiddels hebben meer dan 500 bedrijven ruim 11.500 stickers aangevraagd om aan te brengen op de achterkant van hun vrachtauto's. Met deze sticker kunnen fietsers eenvoudig zien op welke plek achter een vrachtauto ze veilig kunnen staan bij het verkeerslicht. De veiligste plek is ruim achter de vrachtauto aan de rechterkant. Dus nooit ernaast, want daar kan een chauffeur fietsers over het hoofd zien als de vrachtauto afslaat naar rechts. Met het gebruik van deze sticker betrekt de transportsector andere weggebruikers bij het verder verbeteren van de verkeersveiligheid.

Veilig op Weg
Deze sticker verbreedt de boodschap van Veilig op Weg, het lesprogramma waarbij basisschoolleerlingen leren hoe ze om moeten gaan met de dode hoek van een vrachtauto. We zijn er trots op dat het 17e Veilig op Weg schooljaar (2013/2014) is afgesloten met een recordaantal schoolbezoeken. 50.000 leerlingen van bijna 1.300 basisscholen hebben geleerd dat ze rechts en minimaal drie meter achter een vrachtauto het beste zichtbaar zijn. Veilig op Weg is hiermee het grootste dode hoek lesproject in Nederland en zelfs uniek in Europa! Dit kunnen we alleen bereiken met de hulp van onze vrijwilligers, ambassadeurs en sponsors. Wilt u meer weten over Veilig op Weg? Kijk dan op www.veilig-op-weg.nl of volg ons op Facebook op de pagina Veilig op Weg. U kunt zich aanmelden als vrijwilliger of ambassadeur van Veilig op Weg via vow@tln.nl. Veilig op Weg wordt gesponsord door: Scania Nederland BV, Het Sectorinstituut Transport en Logistiek, Randstad Transport, BP, Schmitz Cargobull Nederland B.V., Twan Heetkamp Trailers, TVM Verzekeringen, Profile Tyrecenter, MAN Truck en Bus B.V. en RAI Vereniging.