Belangrijk om te melden (voordat je aan de slag gaat):
- Inloggen doe je zoveel als mogelijk met een persoonlijk, zakelijke account;
- Om het simpel te houden, kun je met één account inloggen;
- Om het veilig te maken moet je niet alleen een code invullen die je per mail ontvangt, maar vragen we je ook je identiteit nogmaals te bevestigen (tweefactor identificatie). Dit doe je met een Authenticator app die je download op je smartphone;
- Omdat je vanaf nu een persoonlijk account hebt, kun je die niet langer meer delen met anderen.
Aan de slag
Doorloop de onderstaande stappen.
Stap 1:
Inloggen kan alleen als jij een 'Mijn TLN' account hebt aangemaakt (nieuw) of bevestigd (oud). Hiervoor vul je een formulier in.
Stap 2:
Klik op de oranje button 'Mijn TLN' in de rechterbovenhoek van de website.
LET OP: na aanmelden duurt het zo'n vijf minuten voordat jij kunt inloggen.
Stap 3:
Er verschijnt de mogelijkheid in beeld om je aan te melden (zie afbeelding hieronder). Vul daar het mailadres in wat je eerder hebt ingevuld in het formulier.
Stap 4:
Nadat jij je mail hebt ingevuld, krijg je het verzoek om een code in te voegen die je toegezonden hebt gekregen. Deze staat in je mailbox. Kopieer en plak deze in het invulveld.
Stap 5:
Gebruik maken van Multi Factor Authenticatie (MFA) is verplicht. Binnen 14 dagen moet de account zijn bevestigd. Hiervoor gebruik je een aparte App (op je telefoon).
Stap 6: Downloaden applicatie
Download een Authenticator App op je smartphone. In het voorbeeld zie je de Microsoft App, maar je kunt ook een andere App gebruiken (denk aan Google of Authy) Heb je dit gedaan (of heb je de applicatie geopend die al op je telefoon staat) kies dan voor de optie 'Volgende'.
Stap 7: huishoudelijke mededeling
Je krijgt een uitleg over wat er precies van je wordt verwacht. Kies de optie Volgende.
Stap 8: scan de code
Scan de code om de app en je account met elkaar te verbinden.
Stap 9: klaar om in te loggen
Als je deze pagina ziet dan is het gelukt en kun je inloggen door op 'Gereed' te drukken.