Campagne voor een eerlijk speelveld in de verhuisbranche

De Organisatie voor Erkende Verhuizers (OEV) en de Codekamer Verhuizen (Code Verantwoordelijk Marktgedrag) lanceren vandaag een bewustwordingscampagne ‘Zorgeloos verhuizen’. Met deze campagne wil de branche wat doen tegen de spelers in de markt die het niet zo nauw nemen met de regels.

Verhuizers –

De woningmarkt is volop in beweging en mensen die zich willen laten verhuizen hebben een ruime keuze uit verhuisbedrijven. Het aantal verhuisbedrijven groeit nog steeds. Een flink deel hiervan lijkt het niet zo nauw te nemen met de regels (denk aan het hebben van de juiste vergunning en het naleven van de cao) en dat tast een gelijk speelveld aan. Hier probeert de branche met project ‘Zorgeloos verhuizen’ wat aan te doen.

Met project willen de OEV en de Codekamer Verhuizen de doorgeschoten marktwerking in de verhuisbranche aanpakken, met onderzoek en een gerichte bewustwordingscampagne gericht op niet-aangesloten verhuisbedrijven en hun werknemers. Het doel is om gezond, veilig en eerlijk werken in de branche te bewerkstelligen. Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid subsidieert het project, aangevuld met een bijdrage vanuit de sector. Transport en Logistiek Nederland, onderzoeksbureau Panteia, FNV, CNV Vakmensen, Stichting VNB, Inspectie SZW en de ILT doen mee aan het project.

Bekijk de campagnefilm hieronder. Ga naar www.meldpuntverhuizers.nl voor meer informatie.