Recente ontwikkelingen

 

Naar nieuws

Handhaving en controles buitenland

​​​​Wat speelt er?

Vrijwel iedere chauffeur en/of ondernemer krijgt er wel eens mee te maken of heeft er mee te maken gehad: buitenlandse boetes. Tijdens een staande houding krijgt de chauffeur, en mogelijk in een later stadium de ondernemer zelf, bij een geconstateerde overtreding te maken met nationale wet- en regelgeving uit het land waarin hij wordt gecontroleerd. Onbekendheid met procedures kan leiden tot vervelende situaties.

Wat vindt TLN?

TLN pleit voor een uniforme, faire en billijke handhaving, waarbij geen ruimte bestaat voor interpretatieverschillen. TLN wil veel meer handhavingscapaciteit. In de EU is de capaciteit de afgelopen jaren drastisch wegbezuinigd. Handhaving is vaak in andere EU landen ook een doel op zich geworden, geen middel om de beoogde doelen (verbeteren verkeersveiligheid, eerlijke concurrentie) te behalen. Dagelijks ervaart TLN van haar leden dat pietluttige overtredingen in het buitenland, zwaar worden bestraft.

Wat kan TLN voor u betekenen? 

Het volgende:

  • TLN leest en interpreteert het ontvangen schrijven en adviseert wat u het beste kunt doen.
  • TLN stelt namens u, indien zinvol uiteraard, een bezwaarschrift op.
  • TLN bemiddelt in het zoeken naar een advocaat in het land van de bekeuring.
  • TLN staat u bij in het voeren van correspondentie of telefoongesprekken met de diverse overheden waarmee u te maken krijgt in de afwikkeling van een boete.
Lees meer

Extra informatie, producten en diensten

Exclusief voor leden

Wilt u inloggen voor extra informatie?

Word lid van TLN

Verdieping

Voor de leden die alles over dit onderwerp willen weten

 

Gerelateerd aan dit onderwerp

 

Handhaving en controles buitenland