Double checking the shipping manifest

Communicatieve en sociale vaardigheden (code 95 U14-1)

Chauffeurs, de visitekaartjes van de onderneming!

Inhoud

Hoe blijf jij met je bedrijf onderscheidend in de sterk concurrerende transportmarkt? Het simpelweg afleveren van een product is niet meer voldoende. Onderzoek wijst uit dat klantwaardering niet meer om de snelheid van levering draait maar om betrouwbaarheid en kwaliteit. Chauffeurs vertegenwoordigen jouw bedrijf op de weg en bij klanten. Zij spelen als visitekaartje van de onderneming daarom een cruciale rol in het imago en het bedrijfssucces. Tijdens de code 95 training “Communicatieve en sociale vaardigheden” worden jouw medewerkers zich bewust van hun eigen gedrag, het positief beïnvloeden hiervan en hiermee het positief onder de aandacht brengen van jouw bedrijf naar buiten toe.

Voor wie is deze workshop bedoeld?
Deze training is gericht op vrachtwagenchauffeurs en medewerkers in de logistieke sector.
Er kunnen maximaal 16 personen deelnemen per trainingsdag.

Programma

Training op maat

Als chauffeurs het visitekaartje van het bedrijf zijn, is het belangrijk dat zij zich bewust zijn waar hun organisatie voor staat en hoe zij dit onderweg kunnen uitdragen. De code 95 training “Communicatieve en sociale vaardigheden” is hiervoor uitermate geschikt.

Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats tussen de ondernemer en de trainer. Tijdens dit gesprek stellen jullie samen vast wat het onderscheidend vermogen van het bedrijf is, wat je wilt uitstralen en wat de cultuur van het bedrijf is. De uitkomsten van het gesprek worden door de trainer in het programma verwerkt zodat de training volledig toegespitst is op het eigen bedrijf.

De training duurt één dag (8 uur inclusief 1 uur pauze) en is opgebouwd uit verschillende onderdelen:

  • DNA- en cultuurprofiel bedrijf
  • Representativiteit en beroepshouding
  • Mondelinge en schriftelijke communicatie
  • Normen en waarden
  • Ruisvorming
  • Klantbenadering
  • Commercieel gedrag
  • Dimensies van cultuur
  • Handelen en denken vanuit diverse achtergronden
  • Reflectie
  • Feedback

Deze interactieve training wordt afgesloten met het praktijkspel: “Van snel naar service”.

Investering

De training kan in het kader van de verplichte nascholing worden gevolgd en telt mee voor 7 code 95-uren.

 

Contact

Vragen? Neem contact met ons op via opleidingen@tln.nl

Agenda

Bij interesse maken wij graag een offerte voor deze incompany training. Neem contact met ons op via opleidingen@tln.nl