Workshop Werven en behouden van personeel

De afgelopen jaren is het werven van personeel blijvend veranderd. We hebben te maken met vergrijzing, de inhoud van de transport- en logistieke functies verandert door invloed van technologische ontwikkelingen en nieuw personeel is moeilijk te vinden. Doelgroepgerichte communicatie is nu belangrijker dan ooit. De strijd om de best passende medewerker wordt alleen maar groter.

Inhoud workshop

De afgelopen jaren is het werven van personeel blijvend veranderd. We hebben te maken met vergrijzing, de inhoud van de transport- en logistieke functies verandert door invloed van technologische ontwikkelingen en nieuw personeel is moeilijk te vinden. Doelgroepgerichte communicatie is nu belangrijker dan ooit. De strijd om de best passende medewerker wordt alleen maar groter.

Daarnaast wil je het personeel dat je in dienst hebt en waar je tevreden over bent, graag behouden. Maar hoe doe je dat? Wat maakt jou als werkgever uniek en hoe kan je deze unieke punten inzetten om zo jezelf te onderscheiden op de arbeidsmarkt?

Om handen en voeten te kunnen geven aan arbeidsmarktcommunicatie en het neerzetten van een sterk werkgeversmerk waardoor mensen graag bij jou willen werken, heeft TLN in samenwerking met het Sectorinstituut Transport en Logistiek de workshop “Werven en behouden van personeel” ontwikkeld.

De workshop wordt verzorgd door De Zwarte Ruijter. Zij hebben veel ervaring met het ondersteunen van bedrijven in de transport- en logistieke sector op het gebied van arbeidscommunicatie en het opzetten van een sterk werkgeversmerk.

Omdat interactie belangrijk is, werken we tijdens de workshop met kleine groepen. Het minimum aantal deelnemers is 7 en het maximum aantal deelnemers is 10. Per bedrijf kunnen maximaal 2 personen deelnemen.

Deze workshop is geschikt voor ondernemers in de transport- en logistieke sector, personeelsfunctionarissen en anderen die verantwoordelijk zijn voor het werven en behouden van personeel.

Programma

De workshop bestaat uit 2 dagen. Onderstaand de vraagstukken waar we per dag mee aan de slag gaan.

Dag 1:

  • Wat is arbeidsmarktcommunicatie en hoe richt ik dit effectief in?
  • Hoe schrijf ik een onderscheidende vacaturetekst?
  • Hoe bepaal ik mijn doelgroep en hoe bereik ik hen?
  • Welke online wervingskanalen zijn beschikbaar en hoe gebruik ik deze?

Dag 2:

  • Wat is een werkgeversmerk en waarom is het belangrijk om hier aandacht aan te besteden?
  • Wat is mijn werkgeversmerk en hoe draag ik deze uit?
  • Hoe kan ik zorgen dat mijn medewerkers betrokken zijn bij mijn bedrijf en dit uitstralen?
  • Wat kan ik doen om te zorgen dat medewerkers bij mij willen blijven werken?

Tijdens de training ga je actief aan de slag met bovenstaande onderwerpen en aan het einde van de training ga je ook daadwerkelijk naar huis met:

  • Een onderscheidende vacaturetekst
  • Jouw werkgeversmerk
  • Een plan van aanpak met verbeterpunten met jouw wervingsproces en het behoud van personeel

Tussen de twee trainingsdagen neemt de trainer telefonisch contact op ter begeleiding om zo het geleerde optimaal in de praktijk te kunnen brengen

Investering

Deze unieke 2-daagse workshop bieden wij kosteloos aan.

Indien je, na de training, onder begeleiding verder aan de slag wilt met de geleerde stof kan je gebruik maken van een voordelig consultancy pakket. De kosten van dit pakket zijn €600. Hiervoor ontvang je 10 uur begeleiding van de Zwarte Ruijter op locatie of op afstand op onderwerpen die voor jouw bedrijf op dat moment belangrijk zijn. Ook na de workshop kan je dit consultancypakket afnemen. Voor meer informatie en vragen: neem contact op met TLN Opleidingen.

Agenda: Data en locaties

Agenda & aanmelden

​​​De training vindt plaats op diverse locaties. Deze training wordt ook in-company verzorgd.  Meer informatie over deze training? Neem dan contact op met opleidingen@tln.nl.