Goldschmeding Foundation

Socialer ondernemen: zo voer je écht het gesprek met je stakeholders

Hoe voer je een écht betekenisvol gesprek met je stakeholders  van collega’s en klanten tot leveranciers, opdrachtgevers en de lokale gemeenschap? En hoe zorg je dat je bedrijf winstgevend is, én tegelijk recht doet aan het welzijn van al je stakeholders?

Veel bedrijven zetten inmiddels volop in op verduurzaming en klimaat. Maar op het gebied van sociaal ondernemen de ‘S’ in ESG blijven veel organisaties zoekende. De Goldschmeding Foundation biedt met Medemenselijk Ondernemen richting en inspiratie: een manier van ondernemen waarbij je structureel het belang van álle betrokkenen meeneemt in je besluitvorming. Dat zorgt niet alleen voor een betere wereld, maar ook voor voordelen zoals het aantrekken en behouden van medewerkers, goed werkgeverschap, meer innovatiekracht én een stevige basis voor toekomstige wet- en regelgeving, zoals de CSRD.

Tijdens deze expertsessie op TLN Inspireert! ontdek je hoe dit in de praktijk werkt:

Chain Logistics deelt hoe zij socialer ondernemen en betekenisvolle stakeholderdialogen voeren binnen én buiten hun keten.
Karin Rozema, projectmanager Medemenselijk Ondernemen bij de Goldschmeding Foundation, vertelt hoe deze benadering antwoord kan bieden op maatschappelijke vraagstukken.
Je maakt kennis met praktische tools, kennisdocumenten en trainingen van de Sociaal-Economische Raad | SER, ontwikkeld in samenwerking met bedrijven en in lijn met de OESO-richtlijnen.

Wat levert het je op?

Meer inzicht in de belangen en zorgen van je stakeholders
Betere besluitvorming en risicobeheersing
Meer vertrouwen, draagvlak en veerkracht
Aansluiting bij internationale standaarden voor maatschappelijk verantwoord ondernemen

Laat je inspireren door concrete voorbeelden en praktische handvatten voor een socialer ondernemerschap. Zo maak je niet alleen het verschil voor je stakeholders maar ook voor de toekomst van je bedrijf.

Onder leiding van moderator Manon Wolfkamp.

Terugblik: Samen slimmer, schoner en socialer ondernemen