In de eerste aflevering gaat woordvoerder Bart van Pagée in gesprek met Erik Busser (Vakspecialist digitale tachograaf en rij- en rusttijden) en Natalie Krul (Beleidsadviseur Strategie, Mobiliteit en Duurzaamheid) over de veelvoorkomende fouten en het correct bedienen van de tachograaf. De ervaring leert namelijk dat bestuurders niet altijd op de hoogte zijn en dat zij torenhoge boetes kunnen voorkomen.
Tweede aflevering
In de tweede aflevering wordt stilgestaan bij het digitaal inspecteren. De Inspectie Leefomgeving en Transport is daar vorig jaar mee gestart. En de ILT gaat dat in de toekomst steeds meer doen. In deze aflevering gaan we in op de bedrijfscontroles, wat je kunt verwachten als je zelf een verzoek ontvangt voor een digitale inspectie en hoe je je daarop kan voorbereiden.
Derde aflevering
In de derde aflevering gaan de tafelgasten in gesprek over de smart tacho 2 en lichten zij drie nieuwe functies toe. Het verschil met de smart tacho 2 wordt uitgelegd. Ook leggen zij uit wat er gaat veranderen met de komst van de smart tacho 2 voor chauffeurs en handhavers.
Vierde aflevering
In de laatste en vierde aflevering wordt het ERRU strafpuntenregister besproken. In 2021 is dit register in werking getreden en in dit register worden alle definitieve overtredingen bijgehouden. Dit kan grote gevolgen hebben. Bij te veel overtredingen kunnen bedrijven de vervoersvergunning kwijt raken. In deze podcast vertellen we je hoe het ERRU strafpuntenregister werkt, waar je op moet letten en hoe je strafpunten kunt voorkomen.
Luister je mee? De eerste aflevering is te vinden op streamingsplatform Spotify.