Publiekscampagne ‘Het lukt alleen met logistiek’ zet onmisbaarheid logistiek centraal

De logistieke sector is onmisbaar in het dagelijks leven en voor de Nederlandse economie. Dit staat centraal in de brede publiekscampagne van Transport en Logistiek Nederland (TLN): ‘Het lukt alleen met logistiek.’ De onmisbaarheid van logistiek bleek tijdens de coronaperiode overduidelijk. Maar het belang dreigt bij het grote publiek weer snel vergeten te worden. Bedrijven in de transport- en logistieke sector laten graag zien welke onmisbare bijdrage ze leveren aan de samenleving. Daarbij biedt de bedrijfstak nog onbekende interessante loopbaanmogelijkheden. Daarom start branchevereniging TLN eind augustus de driejarige campagne ‘Het lukt alleen met logistiek.’ Vanaf 28 augustus zijn landelijke televisiespots te zien, later gevolgd door radioreclame en prominente aandacht op de grote reclamemasten langs de snelwegen.

Artboard 1

Niet vanzelf
In Nederland werken 875.000 mensen in logistieke functies. Dat betekent dat de transport- en logistieke sector goed is voor zo’n 10% van het totale aantal banen in Nederland. “Iedereen vindt het heel gewoon dat allerlei spullen op het juiste moment op de juiste plaats komen, maar dat gaat niet vanzelf”, aldus Elisabeth Post, bestuursvoorzitter van TLN. “Dat is het resultaat van grote inzet, iedere dag weer, van al onze bedrijven en hun medewerkers. We zijn onmisbaar voor ieders dagelijks leven en voor de economie. Die rol kreeg in de coronatijd alle aandacht, maar dat lijkt al weer snel vergeten.” Weinig mensen zien de uiteenlopende loopbaanmogelijkheden in de bedrijfstak, blijkt uit recent onderzoek van de Reputatiegroep, in opdracht van TLN.

Medewerkers
Logistiek is veel meer dan alleen transport. Het werk achter de schermen is vaak nog onbekend. De actie moet dat gaan veranderen. Daarbij zet de campagne ‘Het lukt alleen met logistiek’ vooral de medewerkers in de schijnwerper. De transport- en logistieke sector is van cruciaal belang voor de Nederlandse economie en internationale concurrentiepositie. Dat geldt ook voor de toekomst. Daarom zijn bedrijven bezig met verduurzaming, digitalisering en innovaties. Transport en Logistiek Nederland (TLN) ondersteunt en verbindt 5000 ondernemers in de transport- en logistieke sector daarbij. De vereniging vertegenwoordigt ze op lokaal, regionaal, nationaal en Europees niveau.

Meer informatie vind je hier.
Check voor meer sectorverhalen de campagne-website: www.hetluktalleenmetlogistiek.nl