In een tijd met veel onderhoud, spoedreparaties en drukte op de weg, vindt TLN het belangrijk om in nauw contact te staan met Rijkswaterstaat en om mee te denken over oplossingsrichtingen. Onlangs werd er door Wessel Deelstra (TLN) en Lars Ahsman (evofenedex) met Leonie Zeestraten, de directeur netwerkmanagement van RWS West Nederland Zuid, gesproken over de aanbesteding voor de Van Brienenoordbrug, de geplande onderhoudsprojecten en de communicatie die daaromheen plaats moet vinden.
Daarnaast wordt er samen met het bedrijfsleven onderzocht op welke dagen impactvolle werkzaamheden plaats moeten vinden en is er afgesproken gezamenlijk te onderzoeken welke ‘verbindingen’ de meeste onrust bij het bedrijfsleven veroorzaken. “Onderhoud aan de infrastructuur is noodzakelijk, maar het levert voor de sector vaak behoorlijke economische schade op. Het is daarom goed om te merken dat Rijkswaterstaat ook vanuit het perspectief van de ondernemer kijkt naar zaken als planning en hoeveelheid hinder”, aldus Deelstra.
Communicatie met TLN Regiobesturen
Ook in de regio Utrecht staat Rijkswaterstaat voor behoorlijke uitdagingen. TLN en RWS Midden Nederland hebben daarom een brainstormsessie georganiseerd, waarbij er onder andere is gekeken naar hoe ‘spoedreparaties’ voorkomen kunnen worden. Bijvoorbeeld door het instellen van een tijdelijke snelheidsbeperking op kwetsbare kunstwerken, tot het moment van gepland onderhoud. In deze bijeenkomst, met onder andere directeur netwerkontwikkeling Marianne Nauta, werd er ook stilgestaan bij de TLN Regiobesturen. Deze bestuursleden zijn de ogen en oren op de weg, maar kunnen de communicatie over werkzaamheden vanuit RWS ook versterken. Daarom wordt er gewerkt aan een ‘roadshow’ van Rijkswaterstaat langs de verschillende regiobesturen van TLN.