FAQ nieuwe tln.nl

Hieronder vind je een overzicht van de veelgestelde vragen als het gaat om het vernieuwde tln.nl. Deze veelgestelde vragen worden in de loop van de tijd bijgewerkt in overleg met de collega's van de ledendesk.

Aan de hand van een aantal problemen die je als persoon die inlogt kunt ervaren geven we hier antwoord op de veelgestelde vragen.

Probleem: formulier (account aanmaken / koppelen)

De eerste stap om een Mijn TLN account te maken is het invullen van het formulier. Als dat niet lukt is het belangrijk dat je gebruik maakt van een actuele webbrowser. Is je webbrowser geüpdatet, dan moet het verzenden van het formulier geen probleem zijn. Je kunt ook proberen het formulier nogmaals in te vullen, maar dan via een andere browser. Voorbeeld van browsers zijn: Edge, Safari of Chrome.

Krijg je deze waarschuwing dan is het van belang om er zeker van te zijn dat jij de enige bent die het wachtwoord van het e-mailadres kent. Deel je deze met andere collega's, dan kan het zo zijn dat een ander het mailadres heeft gebruikt om een account aan te maken. 

Weet je zeker dat jij de enige bent die het e-mailadres gebruikt, dan kun je vanaf nu inloggen. Druk hiervoor op de oranje 'Mijn TLN' button rechtsboven in de site. 

LET OP: gebruik om in te loggen een zakelijk, persoonlijk e-mailadres.

Belangrijkste is om in de gaten te houden dat je mails niet binnenkomen in de map met SPAM-mails. TLN heeft er alles aan gedaan om te voorkomen dat de verzonden e-mails als zodanig worden gekwalificeerd, maar het is altijd goed om hier eerst even in te kijken.

Algemeen

De vijf belangrijkste verbeterpunten zijn: 

Betere zoekfunctie

Een aandachtspunt op het oude tln.nl was de mate waarin informatie vindbaar was door te zoeken op de website. Op het nieuwe tln.nl is de zoekmachine verbeterd. Zoeken kan op verschillende soorten content.

Om te zien hoe het werkt kijk op: www.tln.nl/zoeken

TLN Community

TLN-leden ontmoeten stakeholders en elkaar natuurlijk in het werkveld. Met de komst van de nieuwe website kan dit ook online. De leden die actief zijn als Kleine Transport Ondernemer (KTO) starten samen met de SHEQ-managers een eerste pilot. Later volgt de rest van de leden.

Voor meer informatie kijk op: www.tln.nl/community


Dossierupdates (via mail)

Als bezoeker van tln.nl had en heb je toegang tot actuele en relevante thema’s en dossiers. Op de nieuwe website is het als ingelogde gebruiker mogelijk om deze thema’s en dossiers te volgen. Op deze manier ontstaat niet alleen een gepersonaliseerde homepagina, maar krijg je ook relevante dossierupdates in je mailbox.

Om te zien hoe het werkt kijk op: Dossierupdates

Sneller in contact met de juiste specialist

Als ondernemer wil je zo snel mogelijk antwoord op je vraag. TLN is een organisatie vol specialisten die van meerwaarde kunnen zijn voor jouw onderneming. In het centrum van de contacten tussen jou als ondernemer en TLN staat de ledendesk. Op het nieuwe TLN is beter zichtbaar wie de specialisten op elk vakgebied bij TLN zijn. Iedere pagina is gekoppeld aan een team of persoon.

Betere mobiele ervaring

Bezoek je tln.nl via een mobiel apparaat, zoals een mobiele telefoon of een tablet, dan kun je ervoor kiezen de website op te slaan op je startscherm. De website is zo ingericht dat hij werkt als een app. Zo heb je ook onderweg altijd en overal snel toegang tot alle informatie die je nodig hebt. 

Maak een account aan (of koppel hem) en profiteer

Om optimaal gebruik te kunnen maken van alle voordelen van het nieuwe tln.nl is het belangrijk om een account aan te maken. Zo krijg je als TLN-lid, bezoeker of stakeholder toegang tot alle informatie en diensten van TLN.

Aan de basis van informatiedeling tussen TLN en haar leden en stakeholders staat een persoonlijke online 'Mijn TLN' omgeving. Afhankelijk van je status, bijvoorbeeld wel of geen lid, krijg je informatie op de website te zien. Wat nieuw is op deze site is dat ingelogde gebruikers inhoudelijke dossiers kunnen volgen. Daarvoor is het belangrijk om eerst een account aan te maken. 

Meer informatie over hoe het aanmaken van een account werkt, is te vinden onder account aanmaken.

Belangrijk om te weten:

  1. Inloggen doe je zoveel als mogelijk met een eigen zakelijke account;
  2. Om het zo simpel mogelijk te maken, kun je met één account inloggen op zowel de website als de community;
  3. Om het zo veilig mogelijk te maken moet je niet alleen een wachtwoord invullen, maar vragen we je een inlogcode in te vullen die je ontvangt in je mailbox;
  4. Omdat je vanaf nu een persoonlijke account hebt, kun je die niet langer meer delen met anderen.
  1. Log in op MIJN TLN;
  2. Ga naar MIJN DOSSIERS (links op de pagina onder je naam);
  3. Selecteer hoe vaak je updates wilt ontvangen en over welke onderwerpen.

Meer uitleg over Mijn Dossiers>

De community is een nieuw onderdeel van de website en is erop gericht om leden (niet -leden hebben geen toegang) de mogelijkheid te geven om onderling informatie te delen. Voor een overzicht van de veelgestelde vragen en een uitleg over hoe de community werkt, kunnen bezoekers kijken op: https://tln.nl/community

Veelgestelde vragen

Door een account aan te maken krijg je als TLN-lid of stakeholder toegang tot relevante informatie op onderwerpen die de sector logistiek en transport raken. Zo kun je een abonnement nemen op een inhoudelijk onderwerp (dossier) en hierover - afhankelijk van wat je prettig vindt - dagelijks en/of wekelijks een mail ontvangen als er nieuwe informatie online staat.

Als TLN-lid krijg je daarnaast toegang tot informatie over je lidmaatschap en de mogelijkheid collega's toegang te geven en/of aanpassingen te doen. Ook zijn bepaalde producten en diensten - zoals de kostprijscalculator, de brandstofmonitor en de commmunity - alleen toegankelijk voor leden nadat je bent ingelogd.

Op termijn kun je dit account ook gebruiken om in te loggen op de kostprijscalculator (nu gebruik je hiervoor nog je oude login-gegevens). 

Door een account aan te maken weten wij wie je bent en waar je behoefte aan hebt als het gaat om je lidmaatschap. Op basis van jouw voorkeuren geven we jou toegang tot bepaalde content en dienstverlening.

Om dit mogelijk te maken word je gevraagd in te loggen met je eigen zakelijke e-mailadres.

Om toegang te krijgen tot de afgeschermde informatie op de website doorloop je 2 stappen. De eerste stap is het aanmaken van een account. De tweede stap is het gebruiken van dat account om in te loggen op de website.

Stap 1: aanmaken account

  1. Voor het aanmaken van je account ga je naar: tln.nl/account-aanmaken.
  2. Vul het formulier in op de pagina. Gebruik daarvoor je eigen zakelijke e-mailadres.
  3. Op het e-mailadres dat je hebt ingevuld ontvang je een mail, waarin wij jou vragen je identiteit nogmaals te bevestigingen.

Stap 2: inloggen met account

  1. Druk rechtsboven in op de oranje Mijn TLN knop;
  2. Vul je e-mailadres in;
  3. Kopieer de inlogcode die we naar je mailbox gestuurd hebben;
  4. Vul deze code in op tln.nl.

Meer weten?

Contact de expert

Team communicatie

Communicatie adviseurs & medewerkers

De kracht van samenwerken

Het TLN-lidmaatschap biedt meerwaarde op de belangrijkste thema's zoals digitalisering, duurzaamheid, ondernemerschap, bereikbaarheid en de ontwikkeling van de arbeidsmarkt. De vereniging werkt er hard aan om regels te laten werken vóór in plaats van tegen ondernemers, draagt bij aan oplossingen voor het tekort aan arbeidskrachten, brengt leden in contact met kundige specialisten en verzamelt en deelt kennis. Ontdek de kracht van samenwerken en sluit je aan bij TLN!