FAQ nieuwe tln.nl

Hieronder vind je een overzicht van de veelgestelde vragen als het gaat om het vernieuwde TLN.nl. Deze veelgestelde vragen worden in de loop van de tijd bijgewerkt in overleg met de collega's van de ledendesk.

Aan de hand van een aantal problemen die je als persoon die inlogt kunt ervaren geven we hier antwoord op de veelgestelde vragen.

Probleem: formulier (account aanmaken / koppelen)

Aan de basis staat het verzenden van het formulier (stap 1). Als dat niet lukt is het belangrijk dat je gebruik maakt van een actuele webbrowser. Is je webbrowser geupdate, dan moet het verzenden van het formulier geen probleem zijn. Je. kunt ook altijd proberen het formulier nogmaals in te vullen, maar dan via een andere browser. Voorbeeld van browsers zijn: Edge, Safari of Chrome.

Krijg je deze waarschuwing dan is het van belang om er zeker van te zijn dat jij de enige bent die het wachtwoord van het mailadres kent. Deel je deze met andere collega's dan kan het zo zijn dat een ander het mailadres heeft gebruikt om een account aan te maken. 

Is het zo dat jij zeker weet, dat jij de enige bent die het mailadres gebruikt, dan kun je vanaf nu inloggen. Druk hiervoor op de oranje 'Mijn TLN' button. LET OP: gebruik om in te loggen niet het oude wachtwoord, maar het wachtwoord van je microsoft account. Heb je geen microsoft-account dan ontvang je een mail met een code om in te kunnen loggen.

Belangrijkste is om in de gaten te houden dat je mails niet binnenkomen in de map met SPAM-mails. TLN heeft er alles aan gedaan om te voorkomen dat de verzonden e-mails als zodanig worden gekwalificeerd, maar het is altijd goed om hier eerst even in te kijken.

Probleem: het lukt mij niet om in te loggen

Eerste stap is om de combinatie van mailadres en wachtwoord in te vullen. Hierbij zijn een aantal aandachtspunten:

  1. Heb je lang genoeg gewacht. Na ongeveer een kwartier na het verzenden van het formulier kun je inloggen; 
  2. Maak gebruik van de combinatie van wachtwoord van je microsoft-account en het mailadres (dus niet je oude wachtwoord van Mijn TLN); 
  3. Heb je geen microsoft account, dan kun je inloggen met een mail die wordt verzonden naar het mailadres dat je opgeeft;
  4. Weet je het wachtwoord niet van je zakelijke mail? Neem contact op met je werkgever of de systeembeheerder. Zij kunnen je vertellen met welk wachtoord je in kunt loggen. Het zou kunnen zijn dat het wachtwoord om je laptop te ontgrendelen, hetzelfde wachtwoord is als van jouw account (probeer het gerust).

Tweede stap is te bevestigen dat jij het bent door gebruik van de authenticator Hierbij zijn een aantal aandachtspunten: 

  1. Ook hier maak je gebruik van dezelfde inloggegevens (dus niet ineens een ander wachtwoord)
  2. De authenticator koppel je niet aan een telefoonnummer, maar aan het mailadres waarmee je wilt inloggen.
  3. Om de koppeling te maken, kies je niet voor het bestaande account (als je authenticator bijvoorbeeld al gebruikt om in je mail te kunnen). Kies het plusje en scan (opnieuw). Naast de account die je gebruikt om in te loggen in de mail wordt er een tweede koppeling gemaakt die je gebruikt om te loggen op tln.nl.

Probleem: beschikbare content (als ingelogd)

Het systeem werkt zo, dat het uitgangspunt is dat informatie primair zichtbaar is voor leden en ledengroepen. Hierbij zijn een aantal aandachtspunten:

  1. Het is belangrijk dat de koppeling wordt gemaakt tussen jou en het bedrijf waar je voor werkt. Als het goed is heb je aangegeven bij welk bedrijf je werkte toen je inlogde
  2. Als het gaat om de toegang tot de content is het eerste aanspreekpunt de profielbeheerder van jouw bedrijf. Mis je informatie, loop dan even bij hem of haar langs, vaak weet de directie wie deze persoon is;
  3. Komen jullie er samen niet uit, dan kun je dit checken bij de TLn ledendesk. De collega's van administratie kunnen je gegevens aanpassen. 

Om er zeker van te zijn dat de beschikbare data actueel blijft, vraagt het aanpassen van informatie om een handmatige handeling. In verband met het overzetten van tln.nl duurt het even voordat jouw verzoek is aangepast. Verzoek om even geduld te hebben. Opnieuw een account aanmaken en/of aanvullende mails sturen is niet nodig.

Algemeen

De vijf belangrijkste verbeterpunten zijn: 

Betere zoekfunctie

Een aandachtspunt op het oude tln.nl was de mate waarin informatie vindbaar was door te zoeken op de website. Op het nieuwe tln.nl is de zoekmachine verbeterd. Zoeken kan op verschillende soorten content.

Om te zien hoe het werkt kijk op: www.tln.nl/zoeken

TLN Community

TLN-leden ontmoeten stakeholders en elkaar natuurlijk in het werkveld. Met de komst van de nieuwe website kan dit ook online. De leden die actief zijn als Kleine Transport Ondernemer (KTO) starten samen met de SHEQ-managers een eerste pilot. Later volgt de rest van de leden.

Voor meer informatie kijk op: www.tln.nl/community


Dossierupdates (via mail)

Als bezoeker van tln.nl had en heb je toegang tot actuele en relevante thema’s en dossiers. Op de nieuwe website is het als ingelogde gebruiker mogelijk om deze thema’s en dossiers te volgen. Op deze manier ontstaat niet alleen een gepersonaliseerde homepagina, maar krijg je ook relevante dossierupdates in je mailbox.

Om te zien hoe het werkt kijk op: www.tln.nl/kennis

Sneller in contact met de juiste specialist

Als ondernemer wil je zo snel mogelijk antwoord op je vraag. TLN is een organisatie vol specialisten die van meerwaarde kunnen zijn voor jouw onderneming. In het centrum van de contacten tussen jou als ondernemer en TLN staat de ledendesk. Op het nieuwe TLN is beter zichtbaar wie de specialisten op elk vakgebied bij TLN zijn. Iedere pagina is gekoppeld aan een team of persoon.

Betere mobiele ervaring

Bezoek je tln.nl via een mobiel apparaat, zoals een mobiele telefoon of een tablet, dan kun je ervoor kiezen de website op te slaan op je startscherm. De website is zo ingericht dat hij werkt als een app. Zo heb je ook onderweg altijd en overal snel toegang tot alle informatie die je nodig hebt. 

Maak een account aan (of koppel hem) en profiteer

Om optimaal gebruik te kunnen maken van alle voordelen van het nieuwe tln.nl is het belangrijk om een account aan te maken. Zo krijg je als TLN-lid, bezoeker of stakeholder toegang tot alle informatie en diensten van TLN.

Aan de basis van informatiedeling tussen TLN en haar leden en stakeholders staat een persoonlijke online 'Mijn TLN' omgeving. Afhankelijk van je status, bijvoorbeeld wel of geen lid, krijg je informatie op de website te zien. Wat nieuw is op deze site is dat ingelogde gebruikers inhoudelijke dossiers kunnen volgen. Daarvoor is het belangrijk om eerst een account aan te maken. 

Meer informatie over hoe het aanmaken van een account werkt, is te vinden onder account aanmaken.

Belangrijk om te weten:

  1. De 'oude' accounts werken niet meer. Iedereen moet een nieuwe account aanmaken;
  2. Inloggen doe je zoveel als mogelijk met een eigen zakelijke account;
  3. Om het zo simpel mogelijk te maken, kun je met één account inloggen op zowel de website als de community;
  4. Om het zo veilig mogelijk te maken moet je niet alleen een wachtwoord invullen, maar vragen we je je identiteit nog eens bevestigen (tweefactor identificatie);
  5. Omdat je vanaf nu een persoonlijke account hebt, kun je die niet langer meer delen met anderen.

De community is een nieuw onderdeel van de website en is erop gericht om leden (niet -leden hebben geen toegang) de mogelijkheid te geven om onderling informatie te delen. Voor een overzicht van de veelgestelde vragen en een uitleg over hoe de community werkt, kunnen bezoekers kijken op: https://tln.nl/community

Veelgestelde vragen

Door een account aan te maken krijg je als TLN-lid of stakeholder toegang tot relevante informatie op onderwerpen die de sector logistiek en transport raken. Zo kun je een abonnement nemen op een inhoudelijk onderwerp (dossier) en hierover - afhankelijk van wat je prettig vindt - dagelijks en/of wekelijks een mail ontvangen als er nieuwe informatie online staat.

Als TLN-lid krijg je daarnaast toegang tot informatie over je lidmaatschap en de mogelijkheid collega's toegang te geven en/of aanpassingen te doen. Ook zijn bepaalde producten en diensten - zoals de kostprijscalculator, de brandstofmonitor en de commmunity - alleen toegankelijk voor leden nadat je bent ingelogd.

Op termijn kun je dit account ook gebruiken om in te loggen op de kostprijscalculator (nu gebruik je hiervoor nog je oude login-gegevens). 

Het gaat wat ver om precies uit te leggen hoe het technisch werkt, maar waar het neer komt is dat wij weten wie je bent en waar je behoefte aan hebt als het gaat om je lidmaatschap. Op basis van jouw voorkeuren geven we jou toegang tot bepaalde content en dienstverlening.

Om dit mogelijk te maken word je gevraagd in te loggen met je eigen zakelijke e-mailadres. Je hebt per direct toegang tot je account, maar het duurt maximaal 24 uur totdat je toegang hebt tot al je persoonlijke gegevens.

Om uiteindelijk toegang te krijgen tot de afgeschermde informatie op de website, doorloop je 2 stappen. De eerste stap is het aanmaken van een account. De tweede stap is het gebruiken van de account om in te loggen op de website.

Stap 1: aanmaken account

  1. Voor het aanmaken van je account ga je naar: tln.nl/account-aanmaken.
  2. Vul het formulier in op de pagina. Gebruik daarvoor je eigen zakelijke e-mailadres.
  3. Op het e-mailadres dat je hebt ingevuld ontvang je een mail, waarin wij jou vragen je identiteit nogmaals te bevestigingen.

Stap 2: inloggen met account

  1. Druk rechtsboven in op de oranje Mijn TLN knop;
  2. volgende week verder vullen

Meer weten?

Contact de expert

Team communicatie

Communicatie adviseurs & medewerkers

De kracht van samenwerken

TLN-lidmaatschap biedt meerwaarde op de belangrijkste thema's, namelijk: digitalisering, duurzaamheid, ketensamenwerking en de ontwikkeling van de arbeidsmarkt. De vereniging werkt er hard aan om regels te laten werken vóór in plaats van tegen ondernemers, draagt bij aan oplossingen voor het tekort aan arbeidskrachten, brengt leden in contact met kundige specialisten en verzamelt en deelt kennis. Ontdek de kracht van samenwerken en sluit je aan bij TLN.