Communicatieve- en sociale vaardigheden (code 95 U14-1)

Chauffeurs, de visitekaartjes van de onderneming!

Inhoud

Hoe blijf jij met je bedrijf onderscheidend in de sterk concurrerende transportmarkt? Het simpelweg afleveren van een product is niet meer voldoende. Onderzoek wijst uit dat klantwaardering niet meer om de snelheid van levering draait maar om betrouwbaarheid en kwaliteit. Chauffeurs vertegenwoordigen jouw bedrijf op de weg en bij klanten. Zij spelen als visitekaartje van de onderneming daarom een cruciale rol in het imago en het bedrijfssucces.

Inhoud training

Als chauffeurs het visitekaartje van het bedrijf zijn, is het belangrijk dat zij zich bewust zijn waar hun organisatie voor staat en hoe zij dit onderweg kunnen uitdragen. De code 95 training “Communicatieve en sociale vaardigheden” is hiervoor uitermate geschikt.

Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats tussen de ondernemer en de trainer.

Tijdens dit gesprek stellen jullie samen vast wat het onderscheidend vermogen van het bedrijf is, wat je wilt uitstralen en wat de cultuur van het bedrijf is. De uitkomsten van het gesprek worden door de trainer in het programma verwerkt zodat de training volledig toegespitst is op het eigen bedrijf.

De training duurt één dag (8 uur inclusief 1 uur pauze) en is opgebouwd uit verschillende onderdelen:

  • DNA- en cultuurprofiel bedrijf
  • Representativiteit en beroepshouding
  • Mondelinge en schriftelijke communicatie
  • Normen en waarden
  • Ruisvorming
  • Klantbenadering
  • Commercieel gedrag
  • Dimensies van cultuur
  • Handelen en denken vanuit diverse achtergronden
  • Reflectie
  • Feedback

Deze interactieve training wordt afgesloten met het praktijkspel: “Van snel naar service”.

Doelgroep

Deze training is gericht op vrachtwagenchauffeurs en medewerkers in de logistieke sector. De training kan in het kader van de verplichte nascholing worden gevolgd en telt mee voor zeven code 95 punten. Er kunnen maximaal 16 personen deelnemen per trainingsdag.

Resultaat na training

  • Je kan je eigen gedrag positief beïnvloeden
  • Je weet hoe je je eigen bedrijf positief onder de aandacht kan brengen bij klantcontacten
  • Je bent je bewust van de eerste indruk die je maakt
  • Je leert over de verschillende communicatiestijlen
  • Je leert feedback geven
  • Je leert communiceren onder stress

Incompany

Deze training wordt uitsluitend incompany aangeboden. Heb je vragen of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op via opleidingen@tln.nl. Bij interesse maken we graag een op maat gemaakte offerte die aansluit bij de specifieke wensen van jouw bedrijf.

Meer weten?

Contact de experts

Krista Waleboer

Organisatie en planning opleidingen

Linda Waasdorp

Adviseur Opleiding en ontwikkeling

Opleidingen

Ben je op zoek naar een praktijkgerichte en sectorspecifieke opleiding?
TLN Opleidingen is de branche-expert op het gebied van transport, logistiek, douane en expeditie. Alle trainingen bevatten de meest recente informatie en regelgeving en worden verzorgd door trainers met kennis van de praktijk. Plezier, netwerken en leren (van elkaar) staan centraal.