Gesprekstechnieken

Effectief en vol vertrouwen onderhandelen met je in- en externe klant.

Inhoud

Hoe voer je een goed gesprek met je klant over jouw dienstverlening? Of over een eerlijke prijs? In de transport- en logistieke sector zijn de marges klein, dus sterk onderhandelen is essentieel. Onze training Gesprekstechnieken helpt je om vol vertrouwen te onderhandelen, zonder de relatie met je klant of medewerkers te schaden. Wil je met zekerheid elk gesprek aangaan? Leer dan diverse technieken en vaardigheden tijdens onze training en versterk je onderhandelingspositie.

Inhoud training

Hans Swinkels verzorgt deze driedaagse, praktijkgerichte training. Hij is een ervaren trainer met veel kennis van de transport- en logistieke sector. Hij behandelt onder andere de volgende vragen:

  • Wat zijn mijn drijfveren en competenties? En hoe kan ik deze beter benutten?
  • Hoe maak ik beter contact door gedrag te herkennen?
  • Hoe open ik een gesprek met een klant?
  • Hoe breng ik mijn diensten onder de aandacht?
  • Hoe houd ik de regie in een gesprek?
  • Welke onderhandelings- en communicatiestijl past het beste bij mij en mijn gesprekspartner? En hoe zet ik deze in?
  • Hoe overwin ik bezwaren?
  • Hoe coach ik medewerkers en houd ik vast aan mijn gekozen strategie?

Vóor de tweede dag van de training vul je de digitale Talent Motivatie Analyse (TMA) in. Daarmee krijg je inzicht in je talenten en gedrag. Je krijgt een persoonlijk rapport met je drijfveren en competenties, ideale werkomgeving en effectieve management- en communicatiestijlen. Dit rapport vormt de rode draad tijdens de training.

Doelgroep

Deze training is geschikt voor ondernemers en medewerkers die een leidinggevende rol hebben binnen de organisatie en onderhandelingen voeren met klanten.

Resultaat na training

  • Je krijgt inzicht in je eigen talenten en gedrag
  • Je leert hoe je helder en duidelijk communiceert tijdens onderhandelingen
  • Je leiderschap is ontwikkeld
  • Je kennis en vaardigheden op het gebied van onderhandelen zijn vergroot
  • Je weet hoe je sterkte relaties met klanten en medewerkers kan behouden en versterken

Investering

Deze driedaagse training kost € 1.390,- voor TLN-leden en € 1.815,-.
Deze bedragen zijn exclusief btw en inclusief TMA-analyse, lesmateriaal en lunch.

Voor deze training kunnen medewerkers gebruikmaken van het opleidingsbudget van SOOB. Ga voor de voorwaarden en meer informatie naar de website van Sectorinstituut Transport en Logistiek.

Inschrijven

Je kunt je aanmelden via onderstaand formulier. Aanmeldingen worden behandeld op volgorde van binnenkomst en je ontvangt binnen twee werkdagen per e-mail een bevestiging.

Is de training al vol? Je wordt vrijblijvend op de reservelijst geplaatst. Zodra er een plek vrijkomt of als er nieuwe trainingsdata beschikbaar zijn, nemen we contact met je op.

Voor vragen kun je contact met ons opnemen.

Deze training bestaat uit drie dagen. Hieronder vind je de startdata met de bijbehorende vervolgdata.

Iedere lesdag van 10.00 tot 16.30 uur.

  • Dinsdag, 13-01-2026
  • Woensdag, 28-01-2026
  • Dinsdag, 10-02-2026

Iedere lesdag van 10.00 tot 16.30 uur.

  • Dinsdag, 03-03-2026
  • Woensdag, 25-03-2026
  • Dinsdag, 14-04-2026

Gesprekstechnieken

Meer weten?

Contact de experts

Krista Waleboer

Organisatie en planning opleidingen

Linda Waasdorp

Adviseur Opleiding en ontwikkeling

Opleidingen

Ben je op zoek naar een praktijkgerichte en sectorspecifieke opleiding?
TLN Opleidingen is de branche-expert op het gebied van transport, logistiek, douane en expeditie. Alle trainingen bevatten de meest recente informatie en regelgeving en worden verzorgd door trainers met kennis van de praktijk. Plezier, netwerken en leren (van elkaar) staan centraal.