Training Gesprekstechnieken

Effectief onderhandelen met je in- en externe klant.

De marges in de transport- en logistieke sector zijn klein, en transport is niet gratis. Hoe vertaal je dit in een goede prijs voor de geleverde dienst? Hoe zorg je nou dat er een optimale uitkomst wordt bereikt met de klant met behoud van een goede relatie? En hoe houd je de gekozen richting vast binnen het team?
Onderhandelingen en de daarbij behorende (interne en externe) gesprekstechnieken zijn daartoe voor een belangrijk deel bepalend.

Inhoud training

Tijdens deze training krijg je inzicht in de verschillende gesprekstechnieken en vaardigheden om de onderhandelingen en de gepaste opvolging vol vertrouwen, op een juiste manier in te stappen. Je leert tijdens de training ‘Gesprekstechnieken’ wat je stijl van communiceren is en hoe je deze effectief kunt inzetten of kunt aanpassen aan je gesprekspartner. Je bent beter in staat om de regie in het gesprek te houden, de gewenste boodschap over te brengen en om te gaan met de eventuele bezwaren. Je begrijpt ook waarom communicatie soms niet soepel verloopt en wat je eraan kunt doen om dit te verhelpen. Dit alles kan je toepassen op je klanten en eigen medewerkers.

Kortom: Een mooie training waarmee je leiderschap en kennis, vaardigheden en communicatie op het gebied van onderhandelen en relatiebeheer verder gaat ontwikkelen!

Om inzicht te krijgen in je talenten en voorkeursgedrag vul je, na de eerste trainingsdag, een digitale TMA (Talent Motivatie Analyse) in. Je ontvangt een persoonlijk rapport met daarin je drijfveren en competenties, ideale werkomgeving, managementstijl en effectief communicatiegedrag. Dit rapport wordt als rode draad gebruikt tijdens de training.

Deze training is ontwikkeld voor ondernemers en voor medewerkers die een leidinggevende rol hebben binnen de organisatie en onderhandelingen voeren met klanten.

Programma

De 3-daagse training ‘Gesprekstechnieken’, verzorgd door een ervaren trainer met veel kennis van de transport- en logistieke sector, behandelt onder andere de volgende vragen:

  • Wat zijn mijn drijfveren en competenties? (wat kan ik ermee en vooral hoe kan ik ze meer benutten)
  • Hoe kan ik beter contact maken door het gedrag te herkennen?
  • Hoe kan ik het beste een klantgesprek openen?
  • Hoe breng ik mijn diensten onder de aandacht?
  • Wat zijn de kenmerken van onderhandelen?
  • Welke onderhandelingsstrategieën zijn er?
  • Welke onderhandelingsstijl past het beste bij mij en mijn gesprekspartner?
  • Hoe kan ik bezwaren overwinnen?
  • Hoe coach ik mijn medewerkers en houd ik vast aan mijn gekozen strategie/richting?
  • Hoe stuur ik mijn medewerkers bij?
  • Hoe zit het met planmatig werken? (OGSM en Lean denken en doen)

Investering

De kosten voor de training ‘Gesprekstechnieken’ zijn €1075,- exclusief BTW voor leden van TLN en €1395,- exclusief BTW voor niet leden. Dit is inclusief TMA.

Agenda: Data en locaties

Agenda & aanmelden

​​​De training vindt plaats op diverse locaties. Deze training wordt ook in-company verzorgd. Meer informatie hierover? Neem dan contact op met opleidingen@tln.nl.